
Yakıt Enjeksiyon Pompaları
Dizel motorlarında yüksek verim, enjeksiyon sisteminin düzgün ve uyumlu çalışması ile mümkündür. Bu sistemin en önemli parçası da yakıt pompasıdır.
1. Görevleri
Yakıtın basıncını yükseltmekØ
Dizel motorlarında sıkıştırma sonu basıncı 25 ile 45 bar civarındadır. Enjektörün bu kadar yüksek basınçlı hava içerisine yakıt püskürtebilmesi için, yakıt basıncının bu basınçtan daha yüksek olması gerekir. Yakıt pompaları yakıtın basıncını 1400 bar’a kadar çıkarabilirler.
-Yakıtın miktarını ölçmek
-Yakıt pompası motorun değişik yük ve devir durumuna göre yakıtın miktarını ayarlar. Yani düşük devir ve hafif yükte az, tam yükte ise daha fazla yakıt göndermektedir.
-Yakıtı belirli bir zamanda silindire göndermek
-Pompa yakıtı, motorun devrine ve yüküne uygun bir zaman içinde silindire göndermelidir. Bu zaman -1000 devirli bir motorda 1/300 saniye kadardır.
-Her silindire ateşleme sırasına uygun eşit miktarda yakıt göndermek
-Pompa ateşleme sırası gelen silindire eşit miktarda yakıt gönderir. Eşit miktarda yakıt gönderme işlemi pompa ayar tezgâhında ayarlanarak sağlanır.